Thursday, March 25 2010

Nowoczesny PR w internecie

eppr.pl_public_relation.jpgPublic relations to bardzo szeroka dziedzina działań marketingowych. Specjaliści od PR odpowiadają za przekazywanie klientom informacji o firmie i jej produktach, a także odbieranie sugestii i pytań płynących od klientów do firmy, co nierzadko ma duży wpływ na długofalowe plany działania firmy.


Jeszcze ponad dekadę temu prowadzono działania PR głównie poprzez badania rynku i fizyczny kontakt z klientami. Dziś, gdy Internet nie odstępuje nas na krok, public relations w internecie to działania, bez których szanująca się firma nie może funkcjonować. Nawet przedsiębiorstwa zajmujące się handlem antykami muszą zrezygnować z całkowitego tradycjonalizmu i skorzystać z nowoczesnych, niepasujących do branży rozwiązań.

Wednesday, March 3 2010

Public Relations

Public relations to termin, który każdy jakoś jest w stanie zrozumieć, jednak nigdy do końca nie wytłumaczyłby, co to za dziedzina biznesu. Niewiele jednak trzeba, żeby zrozumieć, ile ten termin znaczy dla każdej firmy, która opiera swoją działalność na codziennej współpracy z klientami.


Public relations to coś więcej niż budowanie wizerunku firmy. Obejmuje to reklamę, przekazywanie klientom informacji o ofercie firmy. Specjaliści od PR zwykle bardzo precyzyjnie określają docelową grupę odbiorców, do której kierują informacje o firmie. Jednak PR obejmuje nie tylko przekazanie oferty klientom, ale także dialog z nimi, czyli także odbiór sugestii i pytań od klientów, a także komunikację wewnątrz firmy.